Who We Are?

My dear brother, would you like to become a Hafiz (memorize the Holy Quran), yet you find it difficult to memorize and remember? Or maybe your working conditions keep you busy all the day?

My dear sister, Would you like to memorize the Qur’an, but you cannot because of your preoccupation with your home and children?

What if I told you, my dear brothers and sisters, that you could do it now simply and with a few taps on your phones? Doesn’t it look really cool? With Shaykhi Academy, you can fulfill your dream of learning the Holy Quran from home and with the best teachers, and not only that, but you can also enroll your kids in it so that they can be one of the Hafizs of the Holy Quran.

In this article, we’ll provide you with the answer to some questions that you may have about Shaykhi Academy, and I will try to answer them Insha’allah.

Could we know more about Shaykhi Academy?

Shaykhi Academy was launched by a group of highly qualified Quran Teachers in 2019 to serve those Muslims who are far away from Islamic countries by relating them to the Quran which would help them nurture their faith while in the comfort of their homes.

You may be wondering, What are the qualities that make Shaykhi Academy stand out from others? I will answer this in the next point.

What are The Main Advantages of Shaykhi Academy?

Shaykhi Academy is unique in many characteristics that make it distinguished in its field of teaching the Quran via the Internet, and the most important of these characteristics are:

1. Elite Group of Highly Qualified Quran Teachers.

It has an elite group of teachers, most of them graduated from Al-Azhar University and other honorable teachers who have proven their competence, and whom the academy requires that they obtain ljazah in the Holy Quran (Ljazah can be defined as the transmission of the Quran from generation to generation through recitation with perfect Tajweed) so that Shaykhi Academy confirms that teachers can deliver the Book of God correctly to the students.

2. The Ability to Teach In Both Systematic and Friendly Way (Esp. For Kids).

As It’s mentioned at the beginning of the article, teaching the Quran in the academy is not limited to adults only. You can include your kids in one of the courses that Shaykhi Academy provides them with the best teachers specialized in dealing with kids of different natures and ages.

3. Having its Own Systematic Curricula.​

Shaykhi Academy has its own books, which were written by the co-founder of the academy himself, and the teachers follow its approach in teaching students the Arabic language and Tajweed, starting from the sounds of letters, their characteristics, and their exits, until full proficiency in reading in Arabic and intonation.

We have now come to one of the most important questions about Shaykhi Academy. Follow along with me to find out what this question is and what is its answer!

What Are The Types of Shaykhi Academy’s classes?

Shaykhi Academy’s classes are divided into three main types:

1. Classes That Are Directed to Men And Youth.​

These classes are the classes in which the students learn the Holy Quran and the Tajweed rules in some detail, and learn how to differentiate between similarities that encounter them on their way to completing the Holy Book of God.

2. Classes That Are Directed to Women and Girls.

These classes are the classes in which the woman can learn the Noble Quran from excellent female teachers, without feeling embarrassed by what memorization with male teachers might cause.

3. Classes That Are Directed to Kids.

These classes are the classes in which the child memorizes the Holy Quran while studying some simple rules of Tajweed, such as the Ghunna and the Mad. These circles are supervised by a group of the most skilled teachers who are keen to ensure that your child does not leave the circle until he has almost completely memorized what he was taught during the circle so that they need only to revise with them a few times.

Among their Courses is also Noor al-Bayan and al-Qaida al-Nouraniyah, you may have heard of these two methods before!

These courses depend, as their name indicates, on the two methods of Nour al-Bayan and Kitab al-Qaida al-Nouraniyah in order to teach Arabic to children from the age of four. However, it has become common to use these methods to teach adults. Also because of the success, it has achieved over the years.

In addition to all of the above, the Academy offers many other capabilities and services that you can benefit from and benefit others. Would you like to know what they are? Let me introduce them to you below!

What Else With Shaykhi Academy?

In addition to teaching the Holy Quran, the Arabic language, and Tajweed, the academy provides its visitors with articles that raise many obstacles facing Quran learners everywhere, while directing them to some solutions that help overcome these obstacles, and not only that! In addition to advice articles, the academy offers many Various articles on Quranic certification, the Arabic language, Kids’ education, Tajweed, and so on.

How to Join Shaykhi Academy?

To join Shaykhi Academy أكاديمية شيخي and learn Quran Online with us, follow the next steps:

Step One: Fill Out The Next Form (New Student Form)

Filling out the info accurately and precisely helps us to suggest the best Quran Tutor for you!

25%

Step Two: Recieving a Confirmation Message or E-mail

You'll get a Confirmation Message or E-mail within 24 hours after filling our the form.

Step Three: Attend Your Free Trial Classes

In order to help you to take your time before making your subscribing decision, we provide you with up to two Free Trial Classes.

Step Four: Subscribe to The Plan That Suits You!

When you decide to join us, you can choose whatever plan from our affordable plans that suits you or your kids!

هل تود أن تصير حافظًا للقرآن الكريم ومع ذلك تجد صعوبة في الحفظ والتذكر؟ أو ربما ظروف عملك تجعلك منشغلاً طوال اليوم ؟

هل تودين أن تحفظي القرآن ولكنك لا تستطيعين بسبب انشغالك بمنزلك وأطفالك ؟

ماذا لو أخبرتكم أيها السيدات والسادة أنكم تستطيعون فعل ذلك الآن بكل بساطة وببضع نقرات على هواتفكم؟ ألا يبدو الأمر رائعًا بالفعل! مع أكاديمية شيخي يمكنكم أن تحققوا حلمكم في ختم القرآن الكريم من المنزل ومع أفضل المعلمين، وليس هذا فحسب، بل تستطيعون تسجيل أطفالكم فيها ليكونوا هم أيضاً في زمرة حفظة القرآن الكريم.

في هذا المقال سأطرح بعض الأسئلة التي قد تراودكم حول أكاديمية شيخي وأُحاول الإجابة عنها إن شاء الله.

هل يمكننا أن نعرف أكثر حول أكاديمية شيخي؟

هي أكاديمية عبر الإنترنت تم تأسيسها عام 2019 على أيدي مجموعةٍ من معلمي القرآن الكريم الأجلَّاء بهدف تعليم القرآن واللغة العربية للأعاجم (الغير ناطقين بالعربية)، حيث قامت الأكاديمية بتوظيف أفضل المعلمين من كافةِ بقاع مصر ليكونوا قادرين على تعليم رواد الأكاديمية من جميع أنحاء العالم الإسلامي.

ربما تتساءل، ما الصفات التي تجعل أكاديمية شيخي مميزًة عن غيرها؟ سأجيبك عن هذا في النقطة التالية.

ما هي المميزات التي تتمتع بها أكاديمية شيخي؟

تنفرد أكاديمية شيخي بالعديد من الصفات التي تجعلها متميزة وسط مجالها في تعليم القرآن عبر الإنترنت وأهم هذه الصفات هي:

1- امتلاكها نخبًة من المعلمين الأزاهرة الأكفاء

تمتلك أكاديمية شيخي نخبًة من المعلمين الذين تخرَّج معظمهم في جامعة الأزهر الشريف وغيرهم من المعلمين الأفاضل الذين أثبتوا كفاءتهم، والذين تشترط الأكاديمية حصولهم على إجازة في القرآن الكريم ( يمكن تعريف الإجازة بأنها انتقال القرآن من جيل إلى جيل عبر التلاوة مع التجويد المتقن ) وذلك حتى يتأكد القائمون على الأكاديمية أن المعلمين قادرون على إيصال كتاب الله تعالى بشكلٍ سليم إلى الطلاب، ولتتواصل سلسلة السند المتصلِ بالرسول صلى الله عليه وسلم.

2- التدريس بمنهجية علمية وبأسلوب فريد يجمع بين الحزم والود (وبخاصة للأطفال)

كما أسلفت في بداية المقال فتعليم القرآن في الأكاديمية لا يقتصر على الكبار فقط، بل يمكنك أن تدرج أطفالك في إحدى الحلقات حيث، توفر لهم أكاديمية شيخي أفضل المعلمين المتخصصين في التعامل مع الأطفال على اختلاف طبائعهم وأعمارهم.

3- امتلاكها منهجًا علميًا خاصًا بها

تمتلك أكاديمية شيخي كتبًا خاصًة بها والذي  قام بتأليفها هم مؤسسوا الأكاديمية أنفسهم، وراجعها بعض معدي مناهج القراءة العربية ممن لديهم خبرة في هذا المجال مدة يتجاوز قدرها عشرون عامًا! يسير المعلمون على هذه المناهج في تعليم الطلاب للُّغة العربية والتجويد بدايًة من أصوات الحروف وصفاتها  ومخارجها وحتى الإجادةِ التامة للقراءة باللغة العربية والتجويد.

وصلنا الآن إلى واحدٍ من أهم الأسئلة التي تدور حول أكاديمية شيخي، تابع معي لتعرف ما هو هذا السؤال وما هي إجابته.

ما هي المميزات التي تتمتع بها أكاديمية شيخي؟

ينقسم نظام الحلقات لدى أكاديمية شيخي إلى ثلاثة أقسام رئيسية وهي:

1- حلقاتٌ خاصةٌ بالرجال والشباب

وهي حلقات يتعلم فيها الطلبة من الرجال والشباب القرآن الكريم والقواعد التجويدية ببعض التفصيل، ويتعلمون كيف يفرقون بين المتشابهات التي تقابلهم في طريقهم إلى ختم كتاب الله العزيز.

2- حلقاتٌ خاصةٌ بالنساء

الحلقات الخاصة بالنساء لتعليم القرآن أون لاين هي ميزةٌ أخرى من مميزات أكاديمية شيخي تهديها لطالباتها، حيث يمكنهن أن يتعلمن القرآن الكريم على يدي معلماتٍ ممتازات، دون أن يشعرن بالحرج الذي قد يتسبب به الحفظ مع المعلمين الرجال.

3- حلقات خاصةٌ بتعليم الأطفال

وهي الحلقات التي يحفظ فيها الطفل القرآن الكريم مع دراسةِ بعضِ القواعد التجويدية البسيطة كالغنة والمدود، ويتولى الإشراف على هذه الحلقات كوكبةٌ من أمهر المعلمين الذين يحرصون على ألَّا يخرج طفلك من الحلقة إلا بعد أن يحفظ بشكل شبه كامل ما تَلقنه خلال الحلقة، بحيث لا يبقى عليك إلا أن تراجع معه بضع مرات.

بالإضافة إلى هذا، فنقدم دورات في نور البيان والقاعدة النورانية، ربما سمعت من قبل عن هاتين الطريقتين، تعتمد هذه الدورات كما يدل اسمها على طريقتَي نور البيان وكتاب القاعدة النورانية من أجل تعليم اللغة العربية للأطفال من عمر أربع سنوات، مع ذلك فقد أصبح من الشائع استخدام هذه الطرق لتعليم الكبار ايضًا بسبب نجاحها الذي حققته عبر السنوات.

إلى جانب كل ما سبق، تقدم الأكاديمية العديد من الإمكانيات والخدمات الأخرى التي تستطيع أن تستفيد منها وتفيد غيرك فهل تود أن تعرف ما هي ؟ دعني أطلعك عليها فيما يلي.

ما هي الأمور الأخرى التي تقدمها الأكاديمية؟

عدى عن تعليم القرآن الكريم واللغة العربية والتجويد، تقدم الأكاديمية لزوارها ومرتاديها مقالاتٍ تطرح العديد من العقبات التي تواجه متعلمي القرآن في كل مكان مع توجيههم إلى بعض الحلول التي تفيد في تذليل هذه العقبات، وليس هذا فقط، فإضافًة إلى مقالات النصائح، تقدم الأكاديمية العديد من المقالات المتنوعة حول الإجازة القرآنية واللغة العربية وتعليم الأطفال والتجويد وما إلى ذلك.

والآن بعد أن انتهينا من الأسئلة والأجوبة، سأخبرك بطريقة التسجيل لدى أكاديمية شيخي.

ما هي خطوات التسجيل في أكاديمية شيخي؟

يتم التسجيل من خلال الأربع خطوات الآتية:

الخطوة الأولى: قم بملء فورم الطالب الجديد

يساعدنا ملء المعلومات بدقة في اقتراح أفضل معلم قرآن لك، فيُرجى تحري الدقة عند ملء الفورم

25%

الخطوة الثانية: استقبال رسالة تأكيد

ستصلك رسالة تأكيد على الواتس اب أو بريد إلكتروني في غضون 24 ساعة بعد ملء النموذج الخاص بنا

الخطوة الثالثة: لتحضر الحصة التجريبية الخاصة بك

من أجل مساعدتك على قضاء وقتك قبل اتخاذ قرار الاشتراك، نوفر لك ما يصل إلى حصتين تجريبيتين مجانًا

الخطوة الرابعة: لتشترك في الباقة التي تُناسبك

عندما تقرر الانضمام إلينا ، يمكنك اختيار أي خطة من خططنا ذات الأسعار المعقولة التي تناسبك أنت أو أطفالك

Scroll to Top
Scroll to Top